;

Kennissessie Culturele Doelgroepenmodel: hoe gebruik je een publieksanalyse?

23 maart 2023

Tijdstip: 10.00 - 11.00 uur (online)

Om meer inzicht in te krijgen in het cultuurpubliek, ontwikkelde Rotterdam Festivals het Culturele Doelgroepenmodel. Dit model deelt het cultuurpubliek op in groepen, op basis van culturele voorkeuren en gedrag. De inzichten in het gedrag van potentieel publiek helpen om strategische programma- en marketingkeuzes te maken. 

Op donderdag 23 maart gaan we van 10:00 tot 11:00 uur digitaal door een publieksanalyse op basis van het Culturele Doelgroepenmodel. Hoe lees je het rapport en op welke manier kun je de gegevens verwerken in bijvoorbeeld een jaarverslag? Vervolgens lopen we door de mogelijkheden van de online dashboards heen om te laten zien hoe je hier meer informatie uit kunt halen. Na de presentatie is er de gelegenheid voor vragen.

 

Je kunt je via deze link aanmelden om erbij te zijn.