;
Vriendinnen tijdens bevrijdingsfestival Zuid Holland 2022
Spring naar hoofdinhoud

Op dinsdag 27 juni organiseert Rotterdam Festivals de Oproep- & Inspiratiebijeenkomst, speciaal voor culturele instellingen en andere relaties in de Rotterdamse culturele sector. De voormalige Oproepbijeenkomst steken we in een nieuw en inspirerend jasje. Het programma is breder en meer divers met, naast de oproep voor mooie festivalplannen, deelsessies en speeddates met leden van het Festivalteam, Onderzoeksteam en het team Marketing & communicatie/UITagenda. Met deze nieuwe insteek van de bijeenkomst hopen we de samenwerking tussen de verschillende partijen in onze sector te bevorderen, kennisuitwisseling te versterken en daarmee de bijeenkomst nog waardevoller te maken.

 

Tijdstip: 14.00 - 18.00 uur
Locatie: Maassilo

Locatie voor de Oproep- en Inspiratiemiddag

Na het plenaire gedeelte vinden er verschillende deelsessies plaats: 

1. Oproep festivalplannen 2024 (door Franc Faaij en Joost Trines, Festivalteam)

Heb jij een goed idee voor een plan voor 2024? Kom dan naar deze sessie waarin het Festivalteam met jou in gesprek gaat over de mogelijkheden voor financiële ondersteuning of een plek op de B/C-evenementenkalender.

2. Duurzaamheid (door Joost Trines, Festivalteam)

Een interactieve sessie over de stand van zaken rondom actuele onderwerpen van de duurzame regelgeving.

3. Uitagenda herpositionering (door Elise Barends, Team Marketing&Communicatie)

Hoe ziet de nieuwe look van Uitagenda eruit? Welke kanalen heeft Uitagenda en wat zijn de bereikcijfers? Allemaal vragen waar in deze deelsessie een antwoord op komt. Ook kijken we naar welke content goed scoort en naar de redactionele én sales content van Uitagenda.

4. Drempels en motieven voor Cultuurbezoek (door Mariska van Elsen en Eric Elphick, Onderzoeksteam) 

Wil je meer weten over drempels, motieven & informatiebehoefte rondom cultuurbezoek? Ben jij benieuwd voor welke Culturele Doelgroep ontspanning de belangrijkste reden is om kunst & cultuur te bezoeken? Of welke informatie over het cultuuraanbod de meeste kans maakt om geraadpleegd te worden per Culturele Doelgroep? Sluit dan aan bij deze deelsessie.

5. Bereik van de sector (door Mariska van Elsen en Eva Lemstra, Onderzoeksteam)

Als culturele sector wensen we gezamenlijk zoveel mogelijk bewoners in Rotterdam te bereiken. Iedere instelling of organisatie heeft daar zijn eigen rol in. In dit kader brengt Rotterdam Festivals onder andere iedere twee jaar in kaart welk publiek de cultuurplaninstellingen bezoekt. Dit gebeurt met behulp van het door Rotterdam Festivals ontwikkelde Culturele Doelgroepenmodel. Tijdens deze presentatie delen we een paar eerste uitkomsten over het bereik van 2022 ten opzichte van 2019 en 2020. Is het bereik op Hoofdgroep Intensief ook in 2022 weer het grootst en welk type organisatie trekt veel nieuwsgierige toekomstgrijpers? Sluit aan als je benieuwd bent naar de eerste uitkomsten. in het najaar worden alle uitkomsten van dit onderzoek toegelicht en kijken we ook naast het bereik van de Cultuurplaninstellingen naar onder meer het bereik van wijkinitiatieven.


Aanmelden 27 juni

Het belooft een inspirerende middag te worden waarin je ideeën kunt opdoen voor jouw aanvraag voor 2024, je kunt laten inspireren, bestaande relaties weer kunt ontmoeten en nieuwe connecties kunt maken. Aanmelden voor de bijeenkomst kan hier

 

Afsluiting bij festivalhart

We sluiten de middag af met een gezellige borrel en de mogelijkheid om de duwbakken, het drijvende festivalhart van de Rotterdam Architectuur Maand, aan de Maashaven te bezoeken. Op deze plek zal over een paar jaar een gloednieuw stadspark ontstaan: het Nelson Mandelapark. Ervaar nu al hoe dat voelt. Wandel de route over het water door drie enorme duwbakken. Onderweg kom je van alles te weten over het toekomstige park met veel ruimte voor groen, urban sports én events, maar ook over de rol van het water in de toekomst van de stad.

 

Rotterdam Architectuurmaand