Kennis delen
Als sector worden we sterker door opgedane kennis en inzichten met elkaar te delen. Rotterdam Festivals helpt je graag hiermee. We doen continu en actief publieksonderzoek en delen de resultaten met de instellingen. Ook organiseren we kennissessies en webinars voor ons netwerk van culturele organisaties.
Op de agenda
Met grote regelmaat organiseert Rotterdam Festivals kennissessies en webinars over actuele onderwerpen die relevant zijn voor cultuurmakers. De ene keer staat publieksbereik centraal, een andere keer gaat het over thema’s als privacy of duurzaamheid. De onderwerpen lopen uiteen, maar altijd is het doel: van elkaar leren en samen sterker worden.
In het kader van publieksbereik zijn er sessies over onderwerpen als:
- Het Culturele Doelgroepenmodel & de Culturele Doelgroepen
- Marketing: meer of nieuw publiek bereiken
- Inzichten delen uit onderzoeken (eigen en derden)
- Publieksonderzoek doen / data verzamelen
- AVG & onderzoek doen
- Analyses lezen / interpreteren
- Inzichten omzetten tot actie
Denk bij sessies in het kader van het Culturele Doelgroepenmodel onder meer aan:
- ‘Kennismaken met het Culturele Doelgroepenmodel’
- Elke maand kennismaken met 1 van de Culturele Doelgroepen
- ‘Best practises: het model in de praktijk’
- Werksessies zoals ‘Van inzicht naar strategie’
- Informatie over / speeddaten a.d.v. de individuele publieksanalyses
Maandelijks hebben we een (digitaal) inloopspreekuur voor vragen over het Culturele Doelgroepenmodel©. Kijk voor een actueel overzicht in de Agenda.
Rapporten
Naast het tweejaarlijkse publieksonderzoek dat Rotterdam Festivals uitvoert in opdracht van gemeente Rotterdam, pakken we ook actuele vraagstukken op. De uitkomsten bieden inzichten die voor iedereen in de cultuursector waardevol zijn. De rapporten van deze onderzoeken zijn daarom voor iedereen gratis te downloaden uit onze kennisbank. Daarnaast delen we onderzoeken van derden, die relevant zijn voor cultuurmakers.