;

In de praktijk

Het Culturele Doelgroepenmodel© biedt culturele organisaties waardevol inzicht en praktische handvatten voor het succesvol bereiken van hun publieksdoelen. Bekijk hier twee praktijkvoorbeelden hoe het model effectief toegepast wordt bij de Doelen en het Maritiem Museum.
Het Culturele Doelgroepenmodel Kindrijke Cultuurvreters
Spring naar hoofdinhoud

de Doelen

Het Culturele Doelgroepenmodel in de praktijk

In de afgelopen jaren heeft de Doelen in Rotterdam succesvol gewerkt aan het vergroten van hun publieksbereik door het aantrekken van meer jongeren en nieuwe doelgroepen. Vincent Sturkenboom, Manager Marketing & Development, vertelt hoe zij deze ontwikkeling hebben aangepakt met behulp van het Culturele Doelgroepenmodel.

Maritiem Museum

Het Culturele Doelgroepenmodel in de praktijk

Het Maritiem Museum in Rotterdam heeft een belangrijke stap gezet in het bereiken van doelgroepen en het vergroten van het publieksbereik door gebruik te maken van het Culturele Doelgroepenmodel. Layla Salamoun, Hoofd Marketing, Communicatie & Development, benadrukt het belang van een gedeelde taal en beeld over de Culturele Doelgroepen binnen de organisatie.